donderdag 2 februari 2017

Activiteiten Gambia

Hallo allemaal,

Maandag ontmoette ik Gerda De Cock van Education beats Poverty die zich inzet voor onderwijs voor iedereen in The Gambia. Ze werkt er ondertussen samen met 2 scholen.
Haar organisatie zorgt voor didactisch materiaal, lonen voor de onderwijzers, enz...
Zij heeft mij wegwijs gemaakt in hoe alles verloopt in de Primary School in Gunjur en wat mijn taak daar zal zijn.
Hier volgt een voorproefje van hoe het er daar aan toe gaat.

Ik kreeg van Gerda ook de zeer leuke opdracht om Engelstalige boeken te kopen voor het oprichten van een bibliotheek voor de Primary School in Gunjur.
Ik voelde mij als een kind in een snoepenwinkel in de boekhandel 'Waterstones' te Brussel!
Ik heb een scala van boeken aangekocht om de bibliotheek op te starten: prentenboeken, leesboekjes, enz...
Ik zal in Gunjur in de Primary School Engels geven volgens de 'Jolly Phonics Method' die een beetje gelijkaardig is aan onze 'Veilig leren lezen' methode.
De kinderen van het eerste leerjaar spreken nog geen Engels, of toch niet veel. Mandinka is de meest voorkomende taal in Gambia en is de opvoedingstaal van de kinderen. Er worden naast het Mandinka nog een paar andere talen gesproken zoals Wolof, Fulani, Dyda, Serer, enz... Ze maken pas kennis met het Engels als ze starten met school

Naast de Gunjur Primary School zou ik mij willen inzetten voor de organisatie AFNOW, die weduwen en weeskinderen ondersteunt. Zij zorgen dat weeskinderen opgenomen worden in de 'grote familie' en dat de weduwen aan de hand van een krediet een zaak kunnen opstarten om te voorzien levenonderhoud en dat van hun kinderen.
http://www.afnow-gambia.org/

That's all for now!

Ik ga beginnen pakken voor mijn vertrek maandag!

3 opmerkingen:

  1. Een fantastisch fijne stage ginder, hou me op de hoogte. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een fantastisch fijne stage ginder, hou me op de hoogte. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. respect Sofia wat een ongelooflijk fijn avontuur ! geniet ervan , dit draag je mee voor de rest van uw leven !vele groetjes van Veerle vd Gevelxxx

    BeantwoordenVerwijderen