zondag 19 maart 2017

Gunjur Beach met de kinderen

Uitstap naar de zee
Mijn laatste weekend in Gambia.
Ik heb de kinderen nog een tripje naar zee beloofd.
We hebben wonjo- en baobabsap gemaakt.
Na het gebed van 14 uur en lunch vertrekken we met een volgeladen wagen richting strand. Zoals reeds meerdere keren gebeurd is bij het plannen van een trip hier in The Gambia, gaan er meer mensen mee dan ik had verwacht. Twee van de dochters van de overburen gaan ook mee, meer volk zorgt voor meer plezier!


De moeder van de twee meisjes werkt in een visrokerij aan het strand van Gunjur. We parkeren de wagen bij haar in de buurt.




We vertrekken richting strand, de kinderen zijn opgewonden en lopen voorop. Ik loop zoals steeds achterop omdat ik meermaals stop om foto’s te trekken.
Er liggen veel boten in het water en er zijn veel mensen aanwezig. De boten zullen nog eens uitvaren om vis te vangen voor de avond valt.
De zee is wild en de boten lijken klein vergeleken met de woeste golven van de Atlantische Oceaan.



We zoeken een plek om rustig te zitten. De kinderen spelen in het zand, lopen tussen de weinige rotsen op het strand en gaan op zoek naar kleine visjes en krabben. Het strand ligt vol met grote schelpen. Ik vraag de kinderen een paar mooie exemplaren te zoeken die ik kan meenemen naar huis.
Demba, één van de geadopteerde zonen van Manlafi organiseert een loopwedstrijdje met de kinderen op het strand.





Het strand is zalig, de wind heeft vrij spel en het is er niet te warm. We genieten van onze eigengemaakte sapjes.
Als de avond begint te vallen is het terug tijd om huiswaarts te gaan.

De kinderen zijn moe van het spelen. Ook ik zal goed slapen vannacht, de zeelucht heeft me deugd gedaan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten